tisdag 25 augusti 2009

Röda läppar.





Igår innan jag gick och sov så funderade jag över min photoshoot.
För er som jag inte berättat det för så är det så att jag för några veckor sedan fick en idé som jag vill göra. Det är så att min lilla farmor har en jättefin modellbild på sig själv när hon är i min ålder som hon är super vacker på. Den är en riktig 40-tals bild och har varit min favorit bild på henne sen jag var riktigt liten. Såå, jag kom på idéen att göra en efterliknande bild av hennes på mig själv, och eftersom vi är väldigt lika som unga så kommer de nog bli riktigt häftigt! Det som är planen är att jag ska gå all out med kläder, hår och rekvisita. Allt ska se ut som taget ur 40-talet. Bilderna kommer vara svart-vita, håret kommer vara i äkta 40-tals lockar, läpparna blodröda och massa diamant halsband och ringar.
Men igår satt jag och letade lite inspiration, jag vill göra en bild så lik farmors som möjligt och sen vill jag leka lite med de och göra några på mitt eget sätt också.. Så här är några av bilderna ja inspireras av.. Det här kommer nog bli riktigt bra :)

1 kommentar:

  1. Det MÅSTE du göra tycker jag! Det vore ascoolt Anna! /linnéa

    SvaraRadera