onsdag 2 september 2009

DRÖMTYDARE

Inatt drömde jag en bra dröm!

Inatt drömde jag att jag skulle komma tillbaka till skolan. Sitta i en skolbänk, ha intressanta lektioner, läsa läxor osv. Jag kan inte fatta att jag skriver det här, för så skoltrött som jag var på gymnasiet och speciellt i 2'an (av gymnasiet) det går inte att beskriva. Jag skulle kunnat gjort vad som helst för att slippa gå i skolan, slippa plugga, slippa alla dryga lärare och bara få komma ut i arbetslivet och tjäna egna pengar.

Tur va iallafall att jag tog mitt förnuft till fånga och gick ut skolan, och efter skolan började jag nästan direkt att jobba på mitt nuvarande jobb 'Cafe gränden'. Jag tyckte de var hur skönt som helst, jag började fyra varje dag, slapp alla läxor/prov och bäst av allt man tjänade sina egna pengar, och slapp leva på den patetiskt lilla summa som de kallade studiebidrag.

Men det är sjukt vad arbetslivet kan göra med dig. Just nu är allt jag vill att börja plugga igen.
Att få komma bort från alla dryga och stressiga arbetspass och få sätta sig i skolbänken igen kommer bli ren lyx.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar